!!!

Jag har precis flätat håret. Och då gillar jag inte den sorters lockar det ger längre efter det att jag fick min Straight and Curl. Jag har även skrubbat badrumsgolvet, rensat lådor och skåp, städat och gud vet vad. Jag har alltså inget kvar att göra i morgon, inte ens att duscha.

Det finns en välgrundad anledning till att jag inte är känd som "hon som har så bra tålamod?". Jag har inget. Alls. Och nu är jag alldeles nipprig. Jag har dessutom en nyvunnen respekt för personer som väntar på att deras barn ska födas. Och en än starkare insikt om att det där med graviditet inte är något för mig. För det är en miljoner gånger mer "viktig" väntan.

"I morgon eftermiddag, kanske sen eftermiddag." Så lät det igår när handledaren berättade när han skulle skicka ut betygen idag. Vi har uppenbarligen inte samma dygnsindelning för nu är klockan efter klockan tio på kvällen och ännu inget resultat. Däremot har hela vår grupp befinnit sig på mailen sedan klockan sex i olika konstellationer.

Jag vill ha resultatet nu. Jag vill ha tid att bearbeta U:et om det blir ett sådant. Jag vill definitivt inte gå och lägga mig och i morgon när jag vaknar slå på datorn, gå in på mailen och se att det ännu inte finns något mail.

Sådan här resultatväntan brukar inte beröra mig nämnvärt i vanliga fall. Det var någon gång, om det var externen? I alla fall så är den här väntan och framför allt ovissheten väldigt, väldigt, väldigt jobbig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback