Tillbaka på tvåan.

Har de senaste dagarna tyckt att min lägenhet varit ovanligt kall. Jag har till och med haft långärmat, och jag hatar att ha långärmat hemma. Det har varit så illa att jag i natt sov med långärmat.

Så i morse så var det något som började gnaga i bakhuvudet. Efter ett tag hade tanken gnagt sig igenom doh-barriären och en mening kom till ytan. En mening som yttrades till mig i ett tillstånd då jag inte hade vaknat   riktigt ordentligt.

- Jag var till och med uppe i natt och stängde av elementet för att försöka få tyst på eländet*.

Så jag spatserade fram till mitt element och tittade efter. Japp. Elementet var avstängt. Inte konstigt att jag har frusit. Och det tog mig bara fem dagar att komma på det. Grattis till mig och min hjärna.


*Tjutet jag skrev om i början av veckan. Det visade sig sedemera hänföra sig till en glipa i fönstret i kombination med vinden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback