Smaken är tack och lov delad.

Idag när jag och UP satt och lekte uppsatsskrivare i skolan så tittar jag upp från min skärm och ser hur det sitter två Skogsmulle-liknande tjejer vid bordet mittemot och uppenbarligen pratar om mig. Jag hör lite brottstycken av samtalet och det visar sig att de pratar om mitt utseende, eller i alla fall mina kläder.

"De skulle aldrig ta på sig något sådant, speciellt inte till skolan." var kontentan i det hela och det pratades om det i en ton som om jag satt i lila grenlösa läderbyxor och neonrosa nätlinne utan något under.

Att de här två tjejerna inte gillade hur jag såg ut berör mig inte, alla får tycka vad de vill och hur hade världen sett om om alla hade samma klädstil? Jag personligen har ingenting emot att ogilla andra människors klädval, tvärtom - men jag tycker man har en skyldighet att göra det diskret. Om inte annat för att undvika att själv framstå som en idiot.

I alla fall, min poäng var att vid bordet bredvid satt det en kille som också tittade på mig lite då och då och lite mer än så. Dock inte med den förfärade minen som tjejerna utan med en mer... uppskattande min.

De var på var sin sida av spektrumet med andra ord.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback