Jag låtsas att det är mogenheten som gör valet.

Sitter här och väntar på att affären ska öppna. Dagens planer består av att hänga på låset där, handla i rekordfart, åka hem, tvätta, plugga, laga lasagne fast jag inte alls är sugen på det bara för att jag har en liter mjölk i kylen som går ut, städa och plugga lite till.

Egentligen vill jag ner på stan men för en gång skulle tänkte jag vara mogen och välja bort nöjet för alla måsten. Eller ja, det beror väl egentligen mest på det faktumet att jag inte har några rena kläder och när tvättningen väl är avklarad kommer affärerna ändå ha stängt.

Varför öppnar inte affären klockan åtta för!?

Kommentarer
Postat av: joel

För då hade det här inlägget aldrig skrivits, och det vore ju att beröva världen på en glädjefull minut ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback