På tal om djur.

MSN-konversation.
Han: Men jag vill inte va en svan. Kan du inte jämföra mig med något annat djur? Något lite manligare, en tiger eller så? 
Jag: Du kan få vara ett lejon?
Han: Men lejon är inte så fina, tigrar är fina och vackra. Lejon är så taniga
Jag: Okej då, du får vara en tiger
Han: Hm, en sibirisk tiger? Kan man säga att jag blev en sån då?
Jag: En vit eller en orange?
Han: Är inte alla sibiriska tigrar vita?
Jag: Nope
Han: Nehej,  men en vit sibirisk tiger. Annars kunde jag ju varit en vanlig tiger
Jag: Okej, du får vara en vit sibirisk tiger

Han: Vad vill du va för djur då?
Jag: En delfin!
Han: Dom är häftiga och smarta men inte så jättesöta kan jag tycka
Jag: Nehe, vad är sött då?
Han: Koalor och pandor t.ex.
Jag: Jag tänker väl inte vara en panda heller!
Han: De är ju asmäktiga djur!
Jag: Ja; stora, klumpiga och tjocka ja!

Han: En svan är kanske inte så dumt på dig men saknar vissa egenskaper kan jag tycka.
Jag: Hur menar du då?
Han: De är vackra och ståtliga. De framstår för mig som stolta med en egen vilja som de håller på. Vad jag har hört är de bland de klokaste fåglarna. Sen visar de aldrig några större rörelser utåt medan de sprattlar på under ytan. Och då syftar jag mer på dina känslor än rörelser. Men som sagt så tycker jag de är lite för stela för att va du och inte så livliga

Han, igen: Sen har jag hört att svanar alltid nån gång under sin uppväxt brukar klä ut sig till en clown och bli filmade av sina föräldrar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback