Världens längsta citerade MSN-konversation. I alla fall den längsta här på annuendag.

Jag: Vad pysslar du med då?
Han: Pratar med dig, försöker komma på någon bra film och funderar på när jag ska börja laga mat.
Jag: Horton hears a who är bra har jag hört [OBS! Internskämt, som inte behöver förstås för att följa dialogen.]
Han: Ja jag har hört det också, men jag var lite mer sugen på något seriöst
Jag: Horton är en väldigt seriös film! Om han inte lyckas utföra sitt uppdrag kommer whoarna dö!
Han: Ja precis, och whoarna är ju inte alls påhittade.
Jag: Eh.. nej? De lever på ett tiny spec på en blomma!
Han: Jaha, oj då. Hm, rambo 4 kanske?
Jag: Ja, det är ju väldigt mycket mer seriöst än horton.
Han: Det var det jag menade. Skulle aldrig i mitt liv se rambo 4.
Jag: Så kan du ju inte säga?
Han: För att?
Jag: Tänk om det kommer en galning och kidnappar mig och säger att han bara släpper mig om du ser på rambo 4, skulle du vägra då?
Han: Gränsfall. Nej det skulle jag inte, men jag skulle aldrig frivilligt utan hot mot mig eller någon jag känner se rambo 4. Bättre så då?
Jag: Ja. Fast å andra sidan, inte ens om det var hot mot en främling? Skulle du låta en liten rödhårig flicka med fräknar och grön klänning förbli kidnappad bara för att du vägrade se?
Han: Suck.
Jag: Är jag jobbig?
Han: Inte det minsta, men mitt ramboskämt gick och blev lite utdraget nu.

Jag älskar för övrigt Horton hears a Who. Se den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback