Jippie! Oj, nej visst inte. Mitt fel!

När jag vaknade för ungefär tjugo minuter sedan så kände jag efter om jag fortfarande var förkyld, och till mig glada överraskning sp kände jag mig alldeles frisk. Fem minuter senare så insåg jag att det var ren inbillning och önskning som tog det beslutet. Jag har nämligen ännu mer ont idag än vad jag hade igår. Ni vet sådant där förkylningsont där hela kroppen värker och allt man gör utförs i slowmotion och man är så svag att man knappt ocrkar vrida på huvudet... Idag så gör det dessutom dubbelt så ont när jag andas än vad det gjorde igår, och världen snurrar till lite extra när jag försöker hålla mig vertikal. Jag har till och med ont i tänderna.

Allt detta blir extra njutningsfullt när jag egentligen hade behövt åka till affären idag för att bland annat mjölken* är slut. Tror dessutom att jag aldrig någonsin i mitt liv längtat så mycket efter glass. Eller åtminstone själva kylan av glassen när den passerar halsen, för själva ätandet känns bara illamåendeframkallande. Kallt är av någon anledning tusen gånger bättre än varmt i min värld.

Nämnde jag att hostningarna satte in igår eftermiddag/kväll? Och att de inte har mirakulöst försvunnit över natten?


*Det enda varma jag kan få i mig är varm choklad, vilket är sjukt men sant. Jag försökte med te, men det gjorde ingenting bättre, fick mig bara att må än mer psykiskt och fysiskt dåligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback