Äntligen!

Min mobil börjar närma sig den åldern då mobilen inte mår så bra längre. Eller den har befunnit sig i den ålder i bortåt ett år. Jag har länge varit på jakt efter en värdig ersättare men det har varit omöjligt. Ända tills idag. Idag föll jag alldeles huvudstupa för en mobil. Det vill säga det första kriteriet när det kom till mitt mobilköp. Jag ska älska utseendet. Ytligt men sant.

Eftersom att jag har haft en specialare, Nokia 7370, nu de senaste åren så kunde jag inte gå över till att ha en vanlig svart tråkig sak. När jag nu hittat någon som utseendemässigt levde upp till kraven så var det med visst vemod som jag letade upp specifikationerna. Skönhet och användningsbar brukar ju inte vara synonymer i sådana här sammanhang, det är då inte det med mobilen jag har nu, 10 mb minne utan möjlighet till att skaffa mer. Glädjen när jag läste igenom specifikationerna på mobilen jag blivit kär i var väldigt tillfredsställande när jag insåg att den var underbar.

Den klarade dessutom det absolut största kriteriet av alla. Den nya skulle inte bara fungera med 3G. Alltså kan jag då och då av nostalgiska skäl även i framtiden dra fram min Nokia, som jag avgudar över allt annat, och använda den. Jag är väldigt nöjd.

Nu återstår bara det värsta. Väntan.

Jasså? Ni undrar vilken färg den nya har? Baby pink såklart!


LG KU990 Viewty Baby Pink

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback