Modern tappning av burgare eller inte?

Sitter just och finurlar på vad jag ska ha till mat idag... Jag har en köttbit i kylen, frågan är vad jag ska göra med den. Det enda som är säkert är att det itne ska bli en juldekoration. Allvarligt talat så funderar jag på att strimla ner och därefter steka den i soya, ta fram fullkornsbrödet ur skåpet, klicka på lite ört-creme fraiche blandat med citron, lägga dit massor av machesallat för att sedan lägga dit köttstrimlorna och därmed få en slags hamburgare i väldigt modern tappning.

Problemet med denna idé, som jag personligen finner lockande, är att jag imorgon måse ha med mig matlåda till universitetet och jag är ganska så säker [läs: övertygad] på att jag imorgon inte känner för att slänga ihop en likadan burgare innan jag går.

Alltså så borde jag istället göra någon röra med pasta eller potatis till... men hur kul är det på en skala?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback