Så vi hoppades att vi kunde dansa.

Jag blev idag påmind om en aningen pinsam händelse. Den är inte pinsam bara för mig, utan för hela min klass, med ett eller möjligen två undantag - om man ska tro vad J säger om A. När man här på Gotland går Idrott och hälsa A 100p som är obligatorisk för alla gymnasieprogram så består den som i övriga Sverige av flera olika delar. En av delarna är dans. Dansen inträffar under det andra året. Detta var något som vi alla hade bävat för ända sedan i ettan då vi först hörde talas om saken. Att säga att vår klass var dålig på att dansa vore att underdriva - ordentligt. Det var så illa att vår lärare tvingade oss att gå runt i en ring i takt till musiken med de steg som skulle vara för vilken dans det nu var. Inte ens det klarade vi av. Visade sig att vi inte har något taktsinne. Så där gick vi i ring runt, runt för att försöka få ordning på stegen. Först de korta, sedan de långa och sedan försökte vi att gå dem som de skulle vara i dansen. Som skrivet: aningen pinsamt.
Värst är väl att en i vår klass är en föredetta duktig tävlingsdansare; fick ju knappast oss andra att se bra ut.

Förutom när man dansade med honom förstås, då såg det precis ut som om man kunde dansa. Det verkar nämligen som om det är mycket lättare att dansa när man gör det med någon som kan styra!

Vill passa på att påpeka att jag inte tillhörde de allra sämsta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback