Pluggande, fobier, tidsförflyttning utan resultat och fina byxor.

Indvaldagen idag måste klassas som godkänd. Mer än så till och med, mycket mer. Måste erkänna att jag verkligen gillar måndagarna. Speciellt de då man inte träffar någon från klassen. Är inget personligt, är bara så skönt att träffa annat folk och höra andra tankar ibland. Även om det är sam-människor... Skulle gärna göra en gladgubbe efter den där sista kommentaren, men är mot min princip att använda sådant i bloggen.

Vad jag ägnade mig åt under förmiddagen kan ni läsa i de två inläggen här under. Dels så fick vi en notis som vi skulle memorera och återberätta för klassen och dels så fick vi ett påhittat ord som vi skulle komma på vad det var för något. Mitt ord blev utvalt  av gruppen som det ord som skulle framföras för klassen. Vill påpeka att det är dirketavskrivet från lappen jag skrev under de få minuterna vi fick på oss att göra uppgiften, är därför lite sviktande kvalité på svenskan. Vilket av inläggen här under som syftar på vilken uppgift får ni försöka lista ut själva.

Efter lektionen så bar det av raka vägen till biblioteket där jag gjorde läxan som vi fick för över en månad sedan och som jag även skrev om igår om jag inte minns helt fel - något som är mycket möjligt. Från biblioteket så var det direkt till lektionen som idag började en timme tidigare än vanligt på grund av inställd lektion nästa vecka. Visade sig dock att den klocka jag gicg efter och den som resten av världen gick efter hade en differens på ungefär tio minuter så jag blev lite tidig. Lektionen som på förhand väntades att bli seg, visade sig vara motsatsen och det blev faktiskt riktigt intressant. Min redovisning gick väl okej.

På lektionen så uppskattades ett par av herrarnas byxor väldigt mycket från min stol. Är ovanligt att se en kille med helmatchande outfit från topp till tå, kändes annorlunda men fint. Nästan lite för mycket men förlät det hela för att färgmatchningen på skorna var off med någon nyans. Och som skrivet, underbara byxor.

Efter lektionen -som påbörjades en timme tidigare för att alla skulle hinna redovisa avslutades en timme innan den skulle ha gjort det- så hamnade jag i caffis diskuterandes fobier. Vi har dem alla i olika former. Vissa extrema, andra inte. Just det, här hälsade jag ju faktiskt på en i min klass, så var inte helt klasslös idag. Var dock inget som förstörde hela dagen, ett "hej" är helt accepterat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback