Dags att göra något för min egen skull.

Något mer sannare kan man inte skriva. Åtminstone inte om man är jag, här och nu. Har därför planerat in en minitrip till nästa vecka. Är dock inte helt lätt när man bor på en ö. Var ett tag uppklarat men sedan slog paniken till hos framför allt min pappa, tänk om det inte finns någon standby hem? Vill inte på något sätt påstå att detta är en oviktig fråga. Anser det snarare vara en fullt berättigad och högst intressant fråga. En fråga som gärna får ha ett svar som liknar självklart. Gärna med många utropstecken. Hoppas i alla fall att alla småsaker ordnar sig så att jag kan få ett par dagar iväg från allt. Ett par dagar med shopping, sightseeing och kanske ett möte med en gammal bekant? Mötet känns mindre troligt, men eftersom att personen i fråga påpekade att ett sådant skulle kunna bli av så måste det ju trots allt ses som en bonus. Men våra möten har dock en tendens att bli inställda.
Oavsett vilket så skulle det vara så skönt att bara rymma ifrån allting ett tag. Skönt att göra någonting för min egen skull... Tyvärr så brukar saker som jag hoppas på ha en förmåga att aldrig bli av så är väl bäst att redan nu ställa sig in på en besvikelse. Men finns ju dem som påstår att mirakel faktiskt sker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback