Skolarbetet som aldrig blev gjort...

Jag har fått lite lätt panik. Saken är nämligen den att jag nu har en och en halv dag på mig att göra skolarbeten som jag hade planerat att precis hinna på en vecka. Så varför har jag då en och en halv och inte två? Enkelt - klockan är två och jag har ännu inte pluggat något idag.

Jag skulle egentligen ha börjat dagen med hundra sidor Brott och Straff men då jag vaknade med äckelhuvudvärk så var det bara ipren och stocksovning som gällde. Efter läsningen som alltså inte blev av så skulle jag skriva manuset till mitt tal. Något som inte heller det har blivit av. Jag har däremot läst igenom artikeln som jag ska använda som bas. Detta gjorde jag samtidigt som jag loggade in på msn och kollade mailen, bloggen samt läste andras bloggar - med andra ord så är det inte mycket jag minns. Därefter så var det meningen att jag skulle skriva lite uppsatsdelar, kolla samhällssidorna, läsa lite mer Brott och Straff, skriva artikeln klart, välja anslag och göra en snabb första stilanalys på det. Jag skulle vilja att ni märker att jag använde mig av ordet meningen. Detta på grund av att jag med största sannolikhet inte kommer göra något av detta. Och det är inte bra.

Viktigast är definitivt talet. Det borde jag ha skrivit klart redan i måndags så att jag kunde ha kollat igenom det då och då under veckan. Men om jag ska vara helt ärlig så bestämde jag ens inte ämne förrän igår morse så jag låg och läste Brott och Straff och så hittade ett passande stycka att citera som inledning. Problemet är att jag inte minns vilken sida detta stod skrivet på. 77? 87? 84? Ingen aning. Minns att det var något på sidan 87 - men det kan lika gärna ha varit något jag ville komma ihåg till lektionen att ta som bevis på den starka närvaron av den allvetande författaren.

Nummer två på viktighetslistan är anslagsväljandet, tätt följt av Brott och Straff. Det värsta är att det inte finns några djupa böcker i vårat hus så vad jag än väljer så kommer det bara bli pinsamt. Har svårt att tro att det skulle bli en speciellt uttömmande stilanalys på exempelvis Lovligt Byte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback