Borta bra men hemma bäst. - Gäller det fortfarande om borta blir hemma?

För så kommer det bli om antagningsnämnden vill. Och som jag ser det så har de inget val. Överhuvudtaget.

---

Är alltså hemma igen och det är verkligen extremt skönt på sätt och vis. Det är så skönt att komma tillbaka till sina rutiner. Rutinerna gällande morgonbestyr. Det vill säga duschning, påklädning, sminkning och så vidare. Det är verkligen hemskt att pyssla med sådant under en längre tid på något ställe man vanligen inte besöker. Det tar längre tid, och hjälp vilken liten dusch det var. Eller alltså hela toaletten var trång. Man kände sig väldigt instängd, men det var värst första morgonen. Sedan så vande man sig väl på sätt och vis, människan är ju ett väldigt anpassningsbart djur, men det är ju i alla fall inte samma sak som att vara hemma.
Dessutom så var det ett element i duschen, och det var skållhett. Det var med andra ord inte sådär jätte överdrivet bekvämt att komma emot det, något som man gjorde dels under duschningen men framförallt undet torkningen av golvet.
Jag överlevde dock.

Allt gick bra och jag hade verkligen jättetrevligt. Jag orkar inte en detaljrik redogörelse men en osammanhängande sammanfattning i form av punkter ska jag väl kunna klara av...
*Åkte iväg med en lätt väska - kom hem med en tung.
*Gungig båtfärd från ön med filmen Lassie som sällskap.
*Kamp om väskbärningen vilken jag vann eftersom att jag bar min väska kanske sjuttio till åttio procent av vägen.
*Massor av bäbisbus i dagarna fyra. Dock en incidient då A rev mig på näsan så att jag nu går runt med sår.
*Studentlägenhetsightsing då drömhuset hittades. Även mardrömsområdet.
*Subway - Chicken Teriyaki.
*Tre par skor (utan klack!), två klänningar  och en väska.
*Öppet hus på högskolan med fem släktingar i släptåg. Trevligt. Instängd, tråkig skola. Bestämde mig för min framtid.
*Restaurangletande. Tredje gången gillt.
*Mina byxor försvinner för att återhittas i hallen tillsammans med K:s tröja. Än idag är det okänt hur det gick till.
*Ompackning, uppackning på grund av biljettletande och ipackning igen.
*Två timmar buss som gick läskigt snabbt - tiden inte bussen.
*Stockholmshoppingen som inte blev av eftersom att det var fredag och affärerna stängde klockan fem. Fick dock höra att jag var vacker. Alltid något.
*Katastrof och kaos i samband med flygbussarna till Nynäs. Min väska åkte på buss nummer två, jag på nummer tre.
*Träffade T i Nynäs och fick därmed sällskap resan tillbaka till ön. Trevligt.
*Trasiga datorer vid incheckningen vilket ledde till en extremt långsam manuell procedur.
*10 minuter kvar till landstigning och jag inser att jag ett: inte har tagit av mig linserna; två: inte har sminkat av mig och tre: att jag faktiskt inte är sådär jättetrött som jag brukar vid nattbåten. Tack T.
*Bilresa hem till sängen.

Ja, det var väl det mest centrala av resan.

---

Idag var framtidsdagen. Något som kändes lite lätt onödigt eftersom att jag redan vet vad jag vill göra med min framtid. Och inget av det fanns representerat där. Dock obligatorisk närvaro och duktig som man är så släpade man sig ovilligt ur sängen och spatserade iväg. Träffade/såg där två grannar. Lite otippat, men heller inte jätteintresserande eftersom att jag inte pratar med någon av dem. Förutsatt att inte följande dialog räknas:

-Hej det är T/P.
-Hej.
- Är F/A där?
-Ja.
-Kan du säga till honom att han ska hem och äta?
-Javisst.
-Tack/Bra, Hej då.
-Hej då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback