Ber om en lugn natt: Snälla!

Jag har haft extrema sömnproblem sedan måndag förra veckan, och det av flera olika orsaker. I alla fall så om jag väl kunnat somna så har jag efter mindre än en timme vaknat av en och samma anledning. Jag har då i drömmen fått för mig att en stor spindel firas ner mot mig. Varje gång har jag vaknat stel och stirrig av att jag är helt övertygad om att jag ser spindeln, har då fumlat efter lampan för att se att spindeln inte finns där.

I morse var dock värst. Inlevelsen var så total att jag bokstavligt talat flög upp ur sängen. Stod på golvet och huttrade när jag väl insåg vad jag precis hade gjort. Behöver väl knappast nämna att jag inom mig tackade vem det än är som styr sådant att jag sov ensam då. Fast hade å andra sidan varit skönt om det funnits någon där när jag skulle krypa tillbaka ner igen och försöka somna om. Men hade i alla fall varit alldeles för pinsamt för att stå ut med tror jag. Beroende på person så hade man ju blivit retad resten av livet.

Samtidigt måste jag säga att det var skönt att göra någon pinsamt även i solosällskap. Verkar som om konstigt beteende bara skett i samband med övernattningar den senaste tiden. Så hoppet är väl inte helt ute i och med vad som hände i morse. Hoppas dock såklart att det inte sker igen, var verkligen en fruktansvärd känsla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback