Lista om allt och inget.

Har du pojkvän/flickvän? 

Nej.
Är du kär?
Icke.

Hur tidigt stiger du upp?
Någon gång mellan tio och elva. I morse var jag dock uppe redan halv tio!

Vilka hatar du?
Onödigt att låta de personerna få publicitet på min blogg.

Vem/vilka vet mest om dig? 
Oj då. Det står mellan två personer. Eller vänta. Det måste vara Han.

Vad har du på dig just nu?
Korta pyjamasbyxshorts, gult tajt linne samt ett orange ribbat linne. Och nej, jag väntar mig inget sällskap ikväll.

Vad ska du göra ikväll?
Jag ska försöka sova tidigt tror jag. Är en hektisk vecka som ligger framför mig.

När var du senast riktigt full? 
Ja, eftersom att jag inte dricker, samt aldrig har gjort det så måste jag väl få påstå att jag aldrig varit riktigt full; inte ens lite full.

Är du seriös?
Så gott som alltid.

Vilken tjej gillar du bäst i din klass? 
Jag har ingen klass längre, och i den jag hade fanns det bara en. Så rent tekniskt så måste det ju bli hon eftersom att det var den enda som fanns - förutom mig alltså. Men eftersom att jag inte gillade tjejen som fanns alls så kan jag inte ens nämna henne.
Vilken kille gillar du bäst i din klass?

Ja, om man tar den gamla klassen som i föregående fråga så är det lite svårt att svara på. Beror liksom på humöret. Svaret får nog ändå bli att den jag tyckte bäst om sådär mot slutet var J. Fick mig att le på riktigt.
Färg på håret?

Ljusbrunt.
Och frisyren, hur ser den ut? 
Riktigt risig. Hoppas på att få en klipptid i veckan - helst i morgon.

Vad har du för färg på ögonen? 
Grå.

Favoritfärg? 
Ingen som helst aning. Lite för gammal för sådant tror jag. 
Hur många par skor har du?
Eh... Vet inte om jag orkar att räkna ut det nu? Lätt överslag resulterar dock i trakterna kring tio par.
Vad är ditt bästa godis? 

Äter ju inte så mycket godis. Men väljer nog någon slags choklad i så fall. Apelsinkrokant kanske?
Bästa glass?

Glassmagasinets Triple Chocolate (den heter ungefär).
Vem är sötast just nu?
Jag är alltid sötast. Oavsett situation.
Var har du ont?
För tillfället: ingenstans.

Använder du hårspray?
Aldrig.
Vad ska du göra sedan?

Jag har lovat att se på film med min lillebror. Tenacious D tror jag att den hette. Känner mig ganska säker på att jag kommer lida.
Vad ska du göra imorgon?

Städa, packa, åka till stan, förhoppningsvis klippa mig, sortera i pappershögen och så vidare.
Vem skulle du vilja träffa nu?
Mr Charming!

Vad är det bästa just nu? 

Att det bara är en vecka kvar till fasters sommarstuga och min lägenhet.
Vad är det sämsta just nu? 
Att det är en hel vecka kvar till fasters sommarstuga och min lägenhet.

Vad lyssnar du på nu? 
Ingenting. Är TV-ljud från nedervåningen i bakgrunden dock.
Sjunger du i duschen?

Ja, fast inte speciellt ofta. Sjunger mest överallt annars.
Vem smsade dig senast?
Det vet jag inte. Har inte kollat min mobil på hela dagen. Definitivt osmart men tycker jag har förtjänat det.

Hur länge sov du inatt?
Tio timmar ungefär. Har fått galna sovvanor den här sommaren.

Vem skrattade du åt senast?
Lillebror.

Svart eller vitt? 
Beror på situation.
Göteborg eller Stockholm?
Oj. Har bättre minnen från Sthlm men älskade shoppingen i GBG förra sommaren.
Vagn eller buss? 

Vagn? Vad menas med det? Sådan som amishfolket åker runt i? Eller kanske det är tåg som menas? Åker i så fall hellre tåg än buss.
Hyrfilm eller bio? 
Det beror helt på sällskapet och till viss del filmen.

Natt eller dag?
Dag.

NK eller Myrorna?
Mittemellan.
Kaffe eller te? 
Dricker varken eller. Varm choklad tack.

Förfest eller efterfest?

Neither.
7-eleven eller Pressbyrån?

Har definitivt varit oftare på Pressbyrån. Är inte ens säker på att jag varit på ett 7-eleven!
Plugga eller jobba?

Eftersom att jag aldrig har jobbat kan jag inte välja så mycket annat än plugg.
Om någon sviker ditt förtroende, kan du förlåta sånt?
Nej.

Är du svartsjuk?
Jag vet inte. jag var det förut. Helt galet svartsjuk. Tror att det till största del gått över. Men alla är svartsjuka i någon grad. Jag skulle dock säkert bli ganska så jobbig att vara tillsammans med. I alla fall om jag inte kände hundratioprocentigt förtroende.
Tycker du homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
ja självklart. Förstår inte varför de inte skulle få göra det.
Vilket jobb skulle du aldrig kunna tänka dig?
Tömma bajamajor.
Om du hittar en femma på gatan, plockar du upp den?
Det tror jag inte.
Vilken färg har din tandborste?

Rosa.
Hav eller sjö? 
Det beror på omständigheterna. Älska Blå Lagunen dock!

Vad har du för väckarklocka? 

Använder min mobil.
Har du åkt ambulans någon gång? 
Nej.
Söt- eller saltlakrits? 
Salt.
Chips/ostbågar/jordnötsringar?
Chips.
Äpple eller päron? 
Grönt äpple.
Äter du fiskbullar?

Tror faktiskt inte att jag har smakat.
När klippte du dig senast? 
För länge sedan. Förmodligen i höstas eller så? 

Platt eller vanlig datorskärm?

Jag har en av varje, ja eller vårat hus har en av varje. Inte jag som äger någon av dem.
Vad har du för mobiltelefon?

Ärligt talat så vet jag inte. Men är den guldiga ur Nokias L'amore-kollektion. The Original. Inte någon av wannabee uppföljarna!
Har du brutit något någon gång?
Inte.

Vad är den värsta sjukdom du haft?

Influensa.
Har du blivit sövd någon gång? 

Nej.
Lever din mormor?
Ja.

Har du varit med på TV?
Självklart. Man är ju stjärna.

Vad borde du göra istället för att sitta och svara på frågor just nu?
Läs svaret på frågan om vad jag ska göra imorgon. 
Använder du tofflor?

På vintern så händer det.
Använder du morgonrock?

Det händer ibland - på vintern.
Är du en besserwisser? 

När jag är på humör för det ja.
Favoritcafé: 

Har inget jag favoriserar. Men ska man någonstans så hamnar man väl alltid på Ringduvan så antar att det är det i så fall.
Största som hände i sommar: 

Det största har inte hänt än, men det är att jag flyttar.
Din längd:
168 centimetrar.

Vanligaste färgen på mina kläder:

Väldigt olika.
I sommar gick jag klädd i:

Shorts, linne, t.tröja, klänning och ibland kjol.
Funderar på att plugga i framtiden:
Kommer med största sannolikhet in på Liu i höst! Vet om en till två veckor.
Linje på gymnasiet:
Medieteknik. Blä!
Beskriv din humor:

Lite elak. Retsam.
Mellannamn: 
Hade ett, men gjorde mig av med det samma dag som jag fyllde arton.
Smeknamn: 
Har typ inget. Eller Thessan lever väl fortfarande kvar hos vissa. Annars är det oftast Therese som gäller.
Fulaste namnet du vet?
Ingen som helst aning.
Varifrån är dina föräldrar? 
Småland.
Favoritblommor: 
Ingen aning. Fast orkidéer är vackra.
Silver eller guld?
Usch så svårt. Beror på hur det är runt omkring.

Hur känner du dig just nu? 
Lite illamående.

Vem gillar du mest just nu? 
Mig själv.
Vad var det roligaste som hände idag?

Att jag badade i havet.
Vilka sidor har du besökt idag på nätet? 
Bara blogg.se och hotmail.com hitintills. Och MSN såklart.
Putsar du dina skor?

Nej.
Är du mörkrädd?
Ja, speciellt utomhus.
Är du rädd för insekter/spindlar? 
Extremt.
Är du rädd för något annat djur?
Massor.
Vad är din naturliga hårfärg? 
Ljusbrun. Jag har aldrig färgat håret. Bara använt rosa hårsprejsfärg när jag gick i sexan eller så och vi skulle vara clowner på en uppvisning. Hade rosa prickar. Syntes dock väldigt dåligt i mitt hår.
När borstade/kammade du dig senast? 
Precis nyss.
Hur lång tid tog det? 
Är inte klar än. Vill få det lika lent som sagorna. Är väldigt slitet nu på grund av att det var så längesedan jag klippte mig. Vill ha tillbaka mitt lena hår!


Kommentarer
Postat av: SSS

Vissa saker här tycker jag verkar väldigt tilltalande; t.ex. att du inte dricker och inte har färgat ditt hår. Jag letar runt efter Den Perfekta, och kommer antagligen aldrig finna henne, men jag ville ändå blott påpeka att dessa, och andra saker du listat, är av mig uppskattade. Klart slut.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback