Idioter.

Häromsistens så uttryckte jag mitt starka ogillande gentemot personer på stan som står och försöker kränga på mig någon sak eller något budskap, exempelvis 3 eller Rädda barnen.

Nu vet jag något som är värre. Utanför biblioteket står det nu tre små pojkar, som inte ser ut att vara en dag äldre än fjorton, och informerar om kårvalet. Och med informerar menar jag att de hoppar på en med en uppåttjack-attityd och undrar om man har röstat. Två gånger var jag tvungen att gå förbi dem. Andra gången svarade jag ärligt att nej, jag har inte röstat, och nej jag tänker inte heller göra det. Jag såg hur pojken var påväg att fråga varför, men som tur var hann jag in genom dörren innan han han få fram frågan.

Och om han hade hunnit vet jag inte om jag hade kunnat låta bli att svara "För att jag avskyr demokrati och suktar efter diktaturskap. Cuba är standarden!".

Det var tre pojkar som måste lära sig att ett nej, är alltid ett nej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback