Uppskjutning av en giltig anledning.

Ja, gårdagen var allt annat än skojig - förutom kvällen det vill säga.

Det hela började klockan åtta med föreläsningen från tråklandet, tätt följt av grupparbete och en annalkande migränhuvudvärl. Detta följdes upp av ytterligare en föreläsning och därefter mer grupparbete samt en fullt utslagen migrän.

När vi kommit så här långt på dagen är klockan kring halv fem och jag var tvungen att använda all den lilla kraft jag  vid tillfället besatt åt att låta bli att kräkas på grund av huvudvärken. Kommer hem och ser på klockan att jag har två timmar på mig att få tag på spel, baka kakor och försöka lindra min migrän.

Efter ungefär en timmes sömn i kombination med en värktablett och vilja så lyckas jag tvinga bort värken och lyckas få klart kakan, på mig kläder och få tag på spelen innan min tidsfrist på två timmar runnit ut.

Och det var då det roliga började.
I drygt fyra timmar spelade jag ett svenskt TP deluxe, utan alla konstiga regler, tillsammans med svenskar och fransmän. Detta ledde till en härlig blandning av svenska, engelska och franska, varav det sista språket jag, av naturliga anledningar, inte förstod ett endaste ord.

Efter fyra timmar av totalt språkkaos så behöver jag väl knappast nämna att migränen var tillbaka, men det var det ändå värt - för det var en rolig kväll. Jag gick, för övrigt, vinnande ur striden om tårtbitarna!

Vad jag vill ha sagt med det här var i alla fall att med tanke på gårdagen så har jag bestämt mig för att skjuta upp min HumSam-tripp tills imorgon. Idag får det bli hemmaplugg.




Roligaste spelkortet att översätta var utan tvekan "Vem skrev böckerna om tant Grön, tant Brun och tant Gredelin?".

Men det är förmodligen en sådan där klassisk "Man måste ha varit där för att förstå det"-grej.


Knepigaste kortet var "Om vem sjöng Frans i en känd VM-låt"?, av den enkla anledningen att det var svårt att få fransmännen att förstå att det var Frans jag menade, inte France. Det var även det jobbigaste eftersom att när svaret avslöjats så brast de svenska, kvinnliga, deltagarna ut i sången i fråga - om och om igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback