Det blev lite hittepåsvar.

Jag har aldrig varit med om något liknande. Hjärnsläppet som infann sig under dagens tenta går inte att beskriva med ord. Innan kände jag mig helt okej, att det här ska väl kunna gå vägen.

Så öppnar jag tentan och börjar med första uppgiften. Gick sådär.
Vände sida. Nja... Det här vet jag inte om jag kan.
Vände sida. Nej.
Vände sida. Nope.
Vände sida. Icke!
Och så vidare.

En uppgift av nio kände jag mig säker på. Resten satt jag och stirrade tomt på. Hittade i princip på siffror. Och det var uppgifter som jag hade klarat tidigare.

En var närapå exakt som en uppgift på en övningstenta jag gjorde, och då förstod jag. Nu? Om så mitt liv hängt på det hade jag inte klarat det. Förstod nada.

Ja, jag säger då det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback