Den enes mjölk kan vara den andres bäbis.

Jag: Usch, där sitter den där äckliga katten som alltid stirrar på mig.
Han: Var?
Jag: Där i fönstret, den vita.
Han: Det där är ju en porslinskatt!
Jag: Det är det inte alls!
Han: Jo, den är ju helt still.
Jag: Men sluta nu, det är en riktig katt.

Han: Ja, nu rörde den sig.
Jag: Jag sa ju det!
Han, till katten: Jag är ledsen kissen men hon har ingen mjölk.
Jag: Vadå "jag har ingen mjölk"?... Men åh, vad dum du är!
Han: Vadå?
Jag: Nej, jag har ingen mjölk, jag är ju inte gravid.
Han: Är du helt säker?
Jag: Det får du nog hoppas på, annars är det ju du som är pappan.
Han, bleknar: Aj då. Jag är inte redo att bli pappa.
Jag: Och jag är inte redo att bli mamma, men det ska jag inte bli heller.
Han, till katten: Vilken tur för mig att hon inte hade mjölk till dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback