Men om alla andra hoppar utför ett stup...

Jag älskar att det idag i aftonbladet finns en artikel som säger att unga svenskor skäms över sin kropp och därför inte vågar ha bikini. Att de istället väljer att inte gå till stranden eller att de skaffar sig en baddräkt. Alla som har baddräkt tycker alltså att de är tjocka...

Vilken bra slutsats. Verkligen. Om man bortser från att det blivit mer och mer "inne" att ha baddräkt och att därmed även smala och snygga människor använder baddräkt. Och om man bortser från det faktum att vissa av oss inte lyckas hitta någon bikiniöverdel som passar på grund av att bikinis idag är gjorda för personer med små bröst, alternativt för sådana med silikon i. Men eftersom att det stod i aftonbladet att alla unga tjejer som har baddräkt på sig tycker att de är tjocka så tycker jag tydligen att jag är det. tjock alltså. Bra att veta.

Som tur är finns det många där ute som förstår att det de skriver i aftonbladet kanske inte är hela sanningen, men det finns alltid personer som inte förstår. Personer som tror att det som skrivs i tidningen är sant. Som tycker att det är helt okej att generalisera. Som är lite mer dumma i huvudet än alla andra.

För övrigt förstår jag inte riktigt logiken. Kroppens form syns väl precis lika mycket i en baddräkt som i en bikini? Eller är det naveln som är den avgörande faktorn? För i sådana fall finns det baddräkter som visar den...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback