Igår vid matlagningen. Jag och Lillebror*.

Jag: Kan du gå och hämta dill? Ganska mycket.
Lillebror: Okej. Går mot dörren men vänder sig om och ser misstänksamt på mig. Vad ska du använda den till?
Jag: I röran till pastan, men du får ta pasta innan jag häller i röran.
Lillebror: Ser lättad ut och går ut mot landet.

Några minuter senare.

Lillebror: Lägger skörden på skärbrädan.
Jag: Står tyst och tittar på Lillebror.
Lillebror: Blänger tillbaka på mig som om jag vore dum i huvudet.
Jag: Blänger tillbaka på Lillebror på grund av att han faktiskt är dum i huvudet.

Några sekunder senare.

Jag: Okej, nu kan du gå tillbaka och hämta dill.
Lillebror: Är inte det där dill?
Jag: Nej, det är persilja.


*Lillebror är fjorton år.

Kommentarer
Postat av: Joel

vad dillar du om?



(hehehehe)

Postat av: pickford på jobbet

tror ta mej tusan sin lillebror är mindre begåvad än gubbarna... :P

2008-07-14 @ 14:24:21
Postat av: Elén

HAHHAHAH jag skrattade sjukt mycket när jag läste detta !

2008-07-18 @ 17:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback