Jag och mina ägodelar.

ACCESSOARER
Väska:
Just nu en, för modets riktlinjer, liten lila sak jag köpte på Wedins i Stockholm. Känns väldigt osomrig så ska försöka hitta en ny. Eller så får den fina från Don Donna från förra året göra comeback.
Plånbok: En brunaktig från Friis & Co. Lite hästfeeling på den faktiskt.
Solglasögon: Ett par stora bruna inhandlade på IMeMy förra året. Har ungfefär fyra par till, men de bruna vägrar bli utkonkurerade.
Skor: Beror på dag. Senast hade jag dock ett par låga ospeciella vitochljusgröna skor från Wedins. De som lever i mitt hjärta nu är dock studentskorna! Provgick igår, och det kommer definitivt bli kämpigt. Och långt!

TEKNIK
Mobiltelefon: Nokia... Varför kan jag aldrig minnas vad den heter? Är den guldiga från deras Le'Amor-kollektion i alla fall.
Tv: Ingen aning. Har ingen egen, men alla våra är sådana där stora klossar - och det duger åt mig!
Dator: Världens segaste bärbara som endast duger till MSN och bloggen.
Kaffebryggare: Usch!

BADRUM
Tandkräm: Colgate. En äcklig version av den dock. P köpte fel sist.
Tvål: Palmolive, tror det heter så. MInns inte vilken sort, är en lila i alla fall. Någonting med Oils tror jag?
Hårprodukt: Använder inget sådant, blir bara äckligt. Tycker till och med att det är jobbigt att dela säng med någon som använder sådant eftersom att det smittar genom kuddarna! 
Huvudvärkstablett: Ipren.
Doft: Escada - tropic någonting? Tror det. Men är snart slut så dags att hitta ny.
Hudkräm: Använder det alldeles för sällan. Men alltid Barnängens babyolja efter rakning/vaxning av ben! Har dock en som jag fick i födelsedagspresent förra året - hm den är kanske gammal nu? Men minns inte vad den heter. Är läskigt rinnig i alla fall.
Schampo: Varierar. Minns inte vad jag har nu faktiskt.
Balsam: Använder det knappt alls. Har en flaska stående, tror att det är Sunsilk care and repair?

MAT OCH DRYCK

Mineralvatten: Gillar inte bubligt vatten. alldeles för mycket brustablettkänning.
Vin: Dricker inte.
Öl: Dricker inte.
Bröd: Danskt Lantbröd tror jag det heter?
Choklad: Äter inte ofta... men gillar Geisha när lusten finns där.

HEMMA

Säng: För hård och obred.
Lakan: Inget just nu eftersom att jag började städa förut idag. Brukar dock vara vitt eller, pinsamt nog, rosa.
Soffa: Har ingen, finns inte ens plats på mitt rum. Familjen har dock en underbar skinnsoffa. Från oxe lite kanabalistiskt nog.
Porslin: Nja, är ju inte mitt men har lite olika. Bland annat från allas vårt IKEA.

FÄRDMEDEL
Bil: Buss och så är jag utrustad med två fungerande ben!
Flygbolag: Oj, jag flög med direktflyg häromveckan.
Taxibolag: Aldrig åkt taxi. Bara färdtjänst.

MEDIA

Magasin: Läser sällan sådant. Om inte IllVet räknas. Det plus sexspalterna i de olika tidningar som ligger framme. Är så pinsamt roligt att läsa om folks "problem".
Tv-kanal: Oj, svårt att välja mellan femman och trean. Fast jag måste erkänna att jag ser sällan på TVsändningar av olika program.
Dagstidning: Pinsamt men läser sällan sådant. Fast brukar väl bläddra igenom GA och GT i skolan. Ramlar in på aftonbladet.se då och då.
Sajt: Troligt att jag räknar upp det. fast är iochförsig inte så många. Eller är ju många bloggar, starlounge och inte så mycket mer. Inte som jag minns i alla fall. Bloggarna tar tid att gå igenom.

ÖVRIGT

Frisörsalong: Gått till StudioBlå senaste åren. Gillar dock inte resultaten som blivit de senaste gångerna så funderar på att byta till Salong Louise. Fast om jag ska permanenta mig igen blir det StudioBlå!
Cykel: En blå TARGET. Modell 2000 om jag inte minns helt fel. Cyklar extremt sällan. Mötte dock min lillebror på den häromdagen när jag kom tidigt från skolan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback