Telefonrelaterade ting och lite Spice girls.


Först läste jag att det stod att agent Melanie B hade kommit in i chatten. Och visst, på ett rent logiskt plan fattar jag ju att Scary Spice inte sitter och svarar på kundfrågor på en svensk byggvarusida, men ändå. I någon millisekund fanns ändå hoppet där.
 
Hur som helst. Det jag egentligen tänkte skriva om var att jag hade hoppats slippa ringa till kundtjänst med min fråga genom att fråga den via chatt. Detta eftersom jag verkligen inte gillar att prata i telefon. Med närmsta familjen och så där går det superbra, absolut. Men att hålla på och ringa om saker och fråga saker och allt sådant. Usch. Vet inte vad det är men det får mig att känna mig helt inkompetent. Jag blir nervös och börjar svamla. Min plan misslyckades dock eftersom Madeleine inte visste svaret på frågan eftersom hon var geografiskt handikappad i ärendet och jag fick numret till butiken...
 
Men med telefoner över lag alltså. Jag svarar inte om jag inte kan se på displayen vem som ringer. Sedan googlar jag numret och om det är någon jag känner igen ringer jag upp.
 
Mitt bästa tips för att slippa jobbiga nummer som ringer om och om igen från exempelvis säljföretag är att jag har en post i min telefonbok som heter "idiotföretag" och där sparar jag alla numren, och den posten har jag klickat in att den ska gå direkt till telefonsvararen. Hur smidigt som helst. På tal om just telefonsvarare förresten. Jag kommer inte in på min telefonsvarare eftersom den kräver att jag ska spela in ett personligt meddelande innan jag kan öppna den. Och jag tänker inte spela in ett personligt meddelande. Det ska den ha väldigt klart för sig. Mailade till min operatör och frågade om man inte kunde komma runt det på något sätt, men fick aldrig något svar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback