Me back också.

Först: Omotiverad bild på tulpanerna jag fick av Bekanten, efter min åh så subtila hint i onsdags: "det är tulpanens dag, köp tulpaner till mig". Måste dock skaffa en tulpanvas. Det får bli mitt mål 2014. Det, och att någon gång innan nästa jul, jula av här hemma.
 
Den senaste tiden har jag haft en hel del inlägg planerade i huvudet, det har dock visat sig att det tydligen inte räcker att tänka på något man ska publicera för att det faktiskt ska bli publicerat. På riktigt, vi flyger omkring i rymden och har oss men en lite enkel app för teleporteringspublicering finns inte. Eller ja. För all del finns det inte ens en fungerande blogg.se-app för android. Herregud vad dåligt blogg.se.
 
På tal om det innan så läste, alternativt hörde, jag någonstans att just det här med att åka till månen var bland det sämsta mänskligheten kunde ha åstadkommit, just för att det har blivit måttstocken för vad som borde fungera i vår värld. "Vi kan åka till månen, men inte *placera in valfri mer eller mindre viktig sak*." Jag vet inte, det kanske är lite felprioriterat. Men jag påstår mig inte vara någon rymdexpert, jag har ingen aning om vad månresan har gett oss. Om vi nu har varit där överhuvudtaget... På riktigt. Snacka om ointressant diskussion. Vem bryr sig om det var på riktigt eller inte. Det påverkar i alla fall inte mitt liv.
 
Däremot är ju människor som inte tror på att det "finns annat liv i rymden" på riktigt lite dumma i sina huvuden. Som om att vi skulle vara den enda livsformen i hela universum, som vi inte ens vet hur stort det är. Troligt. Så himla speciella är varken vi, myrorna eller antiloperna. Däremot kanske alla inte måste de ut som "aliens". Plus att koralldjur är levande ting. Troligt att det inte någonstans där ute finns åtminstone fler koralldjur liksom.
 
Hur som helst så ville jag mest säga att jag från och med nu ska försöka bli lite duktigare på att inte bara tänka tanken, som förvisso är den som räknas, utan även skriva lite oftare. Det blir kanske, förhoppningsvis, självklart, roligare att kolla in här då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback