Fula människor.

Omotiverad bild på blomblad för att motverka den negativa tonen hos resten av inlägget.
 
Idag tänkte jag att vi skulle prata lite om människor som inte kan uppföra sig. Det finns få saker som irriterar mig så mycket som ouppfostrat folk. Ju äldre, desto värre. Hur svårt är det liksom att uppföra sig på ett sätt så både vi själva och vår omvärld får ha det bra? Nej, usch för människor som bara ser till sig själva och ska ha och ha. Jag har två exempel.
 
I helgen var jag och Bekanten på IKEA och vi åt i restaurangen. När jag skulle ta vatten vid drickstationen så finns det på det här IKEA:t två sidor. Jag prövade först ta vatten på den vänstra sidan, men inget kom. Precis efter kom en kärring, som såg att jag inte fick fram något vatten, och prövade. Jag började gå mot den andra sidan för att hämta vatten där och då kom det en liten tant med en sådan där brickvagn och skulle passera så jag aktade mig för henne och gick därför runt henne. Det gjorde inte kärringen, hon knuffade sig förbi tanten och trängde sig in precis före mig och tog vatten. Alltså vad är det för något? Så fruktansvärt ouppfostrat. Ingen är så viktig att de inte kan vänta två sekunder på att den som var först fyller sitt glas. Och man behöver verkligen inte knuffa små tanter. Dessutom hade kärringen två glas, jämfört med mitt enda glas.
 
Exempel två är även det från helgen och utspelade sig under min och Bekantens tvättid. Vi hade tvättat massor av sängkläder och höll på att torktumla de sista när Bekanten kom ner till tvättstugan för att hämta dem och ser att någon har lagt i tvätt i tvättmaskinerna och satt igång dem. Alltså. Vi hade en timme kvar på vår tvättid. Människan som gick in och tog tvättmaskinerna kan omöjligt veta huruvida vi har mer tvätt eller inte. Vi kanske bara var uppe och hämtade ny smutstvätt när den var där nere och fyllde maskinerna? Jag blir så trött på sådant. Just det hände för övrigt en gång när jag bodde i Linköping. Jag hade något i torktumlaren, skulle hämta tvätt jag glömt uppe i lägenheten och när jag kom ner hade någon fyllt tvättmaskinerna. Inte okej. Inte okej alls.
 
Sådana människor borde inte få röra sig fritt i samhället. Sådana där äckliga jag-människor som bara bryr sig om sig själva och sitt. Usch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback