Lammkött.

Innan ugnen.
 
Idag experimenterar jag. Som jag så ofta gör vid matlagning. Jag har aldrig varit en receptlagare eftersom det var så min pappa uppfostrade mig.* Och eftersom jag, själv, lagat mat sedan trettonårsåldern har jag ganska bra koll på vad som funkar respektive inte funkar smakmässigt. Idag är jag dock på helt nya marker. Vi hittade nämligen billig lammfärs och eftersom jag aldrig tillagat det, men velat, så improviserar jag alltså hej vilt.
 
Blandade färsen med fetaost, bladpersilja och salladslök. Som krydda hade jag kalvfond, mörk balsamvinäger, rosmarin och svartpeppar. Jag vet inte jag, men jag tror i alla fall på det. Till det köpte jag en sådan där förpackning med sopprotfrukter** vilka jag skurit ner tillsammans med potatis och tillagar i ugn tillsammans med biffarna här ovan.
 
 
*Min faster däremot är sjukt anal gällande recept. Hon tar till och med fram kryddmåttet om det står ett kryddmått peppar. Jag säger inte att det är fel, jag kan bara inte förstå det.
*Tror egentligen inte på sådant, men den var på extrapris och jag kände mig lat och orkade inte plocka ihop själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback