Bästa ingredienserna när man vill göra köttfärsåsen roligare.

Apetina och bladpersilja.
 
Jag avskyr frågor av favorit-karaktär. Dels eftersom jag är en sådan periodare och dels för att jag är så glömsk att jag aldrig kan komma ihåg vad jag har för favorit. Men en av mina favoriträtter är hur som helst köttfärsås med spagetti, gärna färsk pasta av något slag. Och när det kommer till köttfärsås är jag en enkel flicka. Rödlök, paprika och champinjoner är allt jag behöver för att vara nöjd. Men, jag gillar även att lyxa till det. Med bland annat det ovan. Jag gillar även att ha i svarta oliver, tomater, soltorkade tomater, riven morot och en hel massa andra grejer. Kanske inget världsrevolutionerande inlägg, men bilderna jag egentligen tänkt skriva inlägg om hade jag tydligen inte fört över till datorn så jag tog det jag hittade.
 
På tal om ingenting hade vi för övrigt besök av en fågel i köket idag. Jag var i vardagsrummet och hörde konstiga ljud få köket och blev minst sagt aningen förvånad när jag kom ut dit och såg en fågel som förtvivlat gång på gång flög in i fönstren i sin strävan att komma ut. Det var en liten springa öppen bara, och jag vet inte hur den kom in men ut hittade den definitivt inte. Så det var bara stänga in sig i köket med fågeln, för att undvika att den skulle flyga ut i lägenheten, och få ut den. Jag hade dock tur för den flög in bakom gardinen där den lugnade sig lite så jag kunde smyga fram och öppna fönstret och sedan vifta lite på gardinen så den flög igen och så försvann den ut.
 
Just när jag var i vardagsrummet och hörde ljuden och gick ut mot köket var jag livrädd. Och som alltid i situationer när jag ska undersöka ljud tänkte jag att det är vid sådana här tillfällen en hel biosalong skriker åt offret att inte gå mot ljudet utan i stället springa iväg för att det är den galna mördaren de hör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback