Stressigt.

Herregud vilken morgon. Var sen redan ur lägenheten, så skulle jag fylla på SL-kortet. Missar tunnelbanan. Hoppar på en knökfull vagn och står ihopmosad hela vägen med en liten kvinnas arm tryckt mot mina bröst. Bestämmer mig för att hoppa på en buss och hoppas att det går fortare än att gå sista biten. Vilket det inte gjorde eftersom det var trafikstockning. Och vi prckade in varenda rödljus längsmed vägen. Rusar tilll slut in i klassrummet precis på klockslaget.

Jag förstår verkligen inte hur jag hann, men det gick. Så nu kan man ju undra vad annat som ska gå fel idag. I och för sig så var det sista jag gjorde innan jag kom hemifrån att riva upp mitt nymålade, fina, nagellack - hoppas att det räcker som "straff" för att jag faktiskt hann fram i tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback