Redo för sommar.

I helgen ordnade jag och Bekanten med balkongblommorna. Blev riktigt bra, inte lika bra som det hade blivit om vi hade haft tillgång till växthuset i Lärbro, men i alla fall väl godkänt. Älskar verkligen blommor. Gör sådan otrolig skillnad.
 
Vi planterade även om massa växter inomhus och varken ny- eller omplantering är hälsosamt för händerna. Trots att jag hade handskar kom det in jord och... usch. Jag skulle aldrig klara av att alltid gå runt med smutsiga händer, annars skulle jag gärna vilja bli florist, trädgårdsarkitekt eller något liknande. Finns många sådana yrken. Exempelvis skulle jag gärna vilja bli djur- och naturdokumentärsfilmare, men alla insekter och sådant? Nej tack. Marinbiolog vore också kul, men så himla bökigt med vatten och dräkter och allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback