Byggare Therese.

Kaos.

På väg.
 
Klar.
 
Lite mindre kaos. Och, ja. Jag satte upp girlangen för att muntra upp förrådet lite. Det fungerade inte.
 
Jag tror det var innan jul någon gång vi införskaffade hyllan Hyllis från IKEA med syftet att få ordning i hallgarderobsförrådet. Det visade sig när vi, efter att hyllan stått ouppackad här hemma några veckor, tog tag i saken att det inte fanns med några skruvar. Väldigt underligt
 
Hur som helst så dröjde det tills för några veckor sedan innan vi införskaffade de där skruvarna och sedan har den fortsatt stått i garderoben med ett löfte om att "ta det där någon helg". Men idag fick jag något slags ryck och kände att nu var det dags. Så med bultande huvudvärk, verkligen inget jag rekommenderar, letade jag upp skruvmejseln och satte igång. Trettiotvå skruvar, fyra golvskydd och en ännu värre bultande huvudvärk senare var jag klar.
 
Nu är för all del inte förrådet i toppskick, det är det inte. Det ser dock väldigt mer klaustrofobiskt ut än vad det i verkligheten är eftersom att jag bara lagt väskorna på hög. Är nämligen flera saker där inne som ska vidare till storförvaringen så jag la ingen energi på det, men hyllan är uppe. Hyllan är uppe.
 
Och jag har inte sagt något om mitt tilltag till Bekanten så det ska bli väldigt spännande att se vad han tycker. Jag gissar på succé. Nu får ni inte tro att jag gjorde det här för att få beröm, utan den krassa sanningen är att det är tusen gånger enklare att göra sådana här projekt i ensamhet. Blir helt tokig om jag ska åstadkomma något tillsammans med Bekanten eftersom vi har väldigt olika tillvägagångssätt. Jag känner exempelvis inte att det behövs en datorpaus mitt i när man ska dammsuga lägenheten. Hur som haver. Nu är det gjort.
 
Enda smolket i den här bägaren är dock att vi skulle behöva en till sådan där Hyllis, och då kommer det bli lite som att börja om på noll. Men till midsommar kanske även den är uppe.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback