Home sweet home.

När vi var ute och åkte på ön ramlade vi över ett enormt vallmofält. Bilden gör det verkligen inte rättvisa, det var hur stort som helst. Och ljusare samt mer färggrann men min mobil har bestämt sig för att i nio fall av tio bara ta mörka bilder nu för tiden. Min kusins vän* åkte till ön i princip enkom för vallmons skull och hon blev minst sagt lycklig över det där fältet. Jag vågar mig inte ens på att gissa hur många kort hon tog på det där. Om vi alla tillresta inte hade båtar och flyg att passa hade vi nog fortfarande stått där och väntat på henne.
 
Men ja, hem kom vi i alla fall. Otroligt skönt att vara hemma om jag får säga det själv, och det får jag ju. Även om det är hur kul som helst att hänga på ön med Lillebror och pappa så är det ändå skönt att komma hem till sina turiner, sin mat och allt vad det är. Bestämde mig för att ha en helt ledig förstadag utan några som helst måsten. Så började dagen med att läsa en bok i tre timmar. Hade läst längre om inte boken tagit slut. Sedan gick jag upp, åt frukost och såg något avsnitt, kollade på datorn och hade mig. Klockan två var jag uttråkad.
 
Hur som helst, till helgen kommer både Lillebror och pappa i omgångar så ska ägna resten av veckan åt att förbereda sommarens studier och lite sådant här hemma så jag kan ta deras dagar här ledigt med gott samvete.
 
 
*Faster med man och kusin med vän var på besök över midsommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback