Drygt fyra timmar mitt på dagen i gassande sol. Inte min grej.

Jag och Bekanten begav oss till en badplats idag. Först satt vi på en jättedålig plats bredvid en barnfamilj som inte hade någon koll alls på sina ungar så jag fick både det ena och andra i ryggen, bland annat en krokodil, men sedan gick några och vi fick bästa platsen. Precis i hörnet på en stor, bred brygga på strandens lugna del. Egentligen ville jag vara i skuggan men det fläktade skönt så jag offrade mig för Bekantens skull.
 
Och så gemytligt vi hade det med filt, korsord, böcker, fika, mat och varandra. Och som jag brände mig. Har nu ett vitt brottarryggsmärke omgärdat av den rödaste röda färgen på ryggen. Det svider. Mycket. Liksom baksidan av benen. Men, det får man väl ta.
 
Vad vi gör nu? Ja, för en fyrtio minuter sedan sa Bekanten att han skulle ta ett glas cola och surfa på hemnet så jag tror inte det blir något mer umgänge idag. Eller, vilket är värre, så ropar han om ett tag att jag ska komma och kolla på alla fina lägenheter han hittat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback