Jag fick min rödbetsbulgur i alla fall.

Man vet att man är ringrostig när man glömmer att ta på sig handske när man ska skala och finhacka en rödbeta. Jag har försökt med citron och det blev bättre men är långt ifrån borta. Får försöka en omgång till senare.
 
 
När vi nu ändå är inne på mat kan jag dela med mig av några av mina husmorstips.
Om du ska koka grönsaker och något annat också, exempelvis bulgur, koka då först grönsakerna och återanvänd sedan vattnet till bulgurn. Vattensmart och du får grönsaksbuljong på köpet. Kanske inte världens mest spännande buljong just med sakerna ovan, men bättre än sådana där tärningar i alla fall där man inte har någon aning om vad de hällt i.
 
 
Kyl grönsakerna direkt så kokningsprocessen upphör. Morötterna kokade jag fyra minuter, broccolin tre och purjon en. Avskyr mosiga grönsaker, men färsk broccoli är inte så mysigt det heller, så jag kompromissar. Morötterna la jag i ärlighetens namn bara i för att jag tyckte det kändes onödigt att bara koka det andra, egentlgien föredrar jag dem råa. Gärna fint rivna med pressad citron på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback