I'm back baby.

Jag har som bekant klagat över att jag inte hittat någon bra livsmedelsaffär här än trots att jag snart har bott här i sex månader. Men idag hittade jag hem. Var ute och for och vid Medborgarplatsen ser jag plötsligt hur det står Coop Extra vid en ingång. Coop Extra var, för den som kanske inte minns precis allt jag skrivit, min butik i Lkpg. Som jag älskade den.
 
Hur som helst vågade jag inte hoppas på att den här skulle vara ens i närheten av den i Lkpg, men när jag kom ner så var det trots allt lite som att komma till himmelriket. Fullt med frukt och grönt, den ena saken fräschare än den andra. Visst, den i Lkpg är fortfarande bättre än den här rent lokalmässigt och sådär - men herregud. Äntligen kan jag gå tillbaka till min mat igen, även om det innebär att jag måste åka till Medborgarplatsen.
 
Varit totalt oinspirerad till matlagning, men nu ska här lagas. Vet inte vad jag vill göra först. Något med rödbetsbulgur kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback