En man som heter Ove blir film.

Som bekant älskar jag Fredrik Backman. Och hans böcker. Nu ska dessutom altså En man som heter Ove bli film. Först blev jag jättejätteglad. Sedan blev jag det en gång till. Och slutligen blev jag... orolig. Filmer har förstört bra böcker förr. Många gånger. Å andra sidan går det bra ibland också. Som exempelvis i Harry Potter, bortsett från de första filmerna kanske.
 
Hur som helst. Det som gör mig mest orolig är skådespelarvalet. Jag menar, det är ju det som kommer få det hela att bära eller brista. Det kan bli så fel. Så otroligt fel.
 
Men men. Nu ska vi inte vara sådana. Tills dess att skådespelare valts tycker jag inte att vi ska dra förhastade slutsatser utan bara vara glada över att det går så bra nu eftersom det tillåter Backman att fortsätta skriva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback