Perfekt flaska.

Häromveckan hittade jag den här på Hemköp i Hornstull* och först måste jag erkänna att jag blev lite starstruck eftersom jag sett Snapple sponsra amerikanska TV-program, AGT och Amazing race för att nämna de första jag kommer på. Hur som helst. Det som verkligen fick mig att falla pladask var det faktum att det var en glasflaska i perfekt storlek för mina behov.
 
Jag är nämligen en extrem drickare av kylskåpskallt vatten. Jag har två flaskor i kylen. Egentligen vill jag ha tre, men man kan inte få allt här i livet. Hur som helst så är det sådana där stora enlitersflaskor så då får man hälla upp i glas och ha sig. Den här rackaren däremot är det bara att fylla på, ställa in i kylen och dricka direkt ur när den stått och blivit kall nog. Jag älskar det. Jag tror inte jag använt ett riktigt glas sedan jag köpte den här faktiskt, utan jag häller till och med från de stora flaskorna i den här.
 
Det skadar ju inte direkt att det står "pink lemonade" på den. Hur fint som helst. Men vi har haft våra problem också så klart. För att nämna det största så la jag den i väskan efter att ha druckit lite precis när jag köpt den, och nästa gång jag öppnade väskan visade det sig att den läckte. Inte kul att ha kladdig lemonad i hela väskan som dränkt både mobil, nycklar, plånbok och allt annat som fanns med. Inte skoj alls. Smaken var inte heller den bästa. Den, som oftast med den här typen av drycker, var för stark för min smak, men utblandad med vatten var den helt okej. Den var heller inte speciell nyttig, tror det var tvåhundra kcal per flaska. Det är ju dock föga förvånande eftersom drycken är från USA.
 
Jaja, Jag är hur som helst mycket nöjd med mitt köp. Även med hallonen jag köpte och la några av i vattnet. Väldigt fint att titta på, och det smakar faktiskt lite hallon.
 
 
*Fantastisk affär. Och det skadar inte direkt att de har underbara illustrationer och skrifter i gångarna till affären.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback