Minoritet.

Det finns som bekant en oskriven lag om att man ska avsky vinter, kyla och snö i det här landet. Och det gör inte jag. I stället är jag en sådan som längtar efter höst, vinter och vår. För värme är vidrigt. Du kan alltid ta på dig mer kläder, men när du väl är naken så är du.*

Så när jag och Bekanten igår kollade ut genom balkongfönstret och såg att det var snö, då blev jag minst sagt exalterad. Ryckte upp dörren och ställde mig att lukta på snön. Bekanten påstod att snö inte luktar, men det är helt fel. Åh, första snön. Helt underbart.

Och herregud, ni som gnäller. Är inte direkt troligt att det kommer vara ett konstant halvmeters täcke av snö från nu fram till mars så lugna er lite va.
 
 
*Kallhalvåret har självklart sina nackdelar med med regn, slask och så vidare. Men all magic comes with a price, som de säger i Once upon a time.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback