Varje gång det händer dör jag lite inombords.

Sedan jag flyttade, kan i alla fall inte minnas att jag var sådan innan, har jag blivit extremt känslig för lukter. Jag gissar att det beror på att jag tidigare bestämt alla dofter själv, men i och med Bekanten införs sådana som inte jag valt och gillar. En väldigt distinkt sådan är Bekantens sköljmedel. Första gången jag kom i kontakt med den lukten ville jag i princip kräkas. Den är så... Jag vet inte ens hur jag ska förklara den.
 
Innan jag hade flyttat in mina grejer använde jag sköljmedlet en gång och jag blev på fullaste allvar tvungen att tvätta om kläderna hemma bara på grund av lukten. När jag sedan fick dit mina grejer bannlyste jag det där sköljmedlet och Bekanten var snäll och lät mig göra det.
 
Hur som helst så har jag lite kläder här på Gotland och jag drog på mig en kjol ur garderoben och direkt kände jag den där avskyvärda lukten. Tydligen var det ett plagg jag haft och tvättat hos Bekanten och sedan lämnat här utan omtvätt. Och det var så vidrigt. Lukten fastnar på händerna bara man tar på kjolen. Usch. Den ligger ni i tvättkorgen, väntandes på nästa tvätt.
 
Skrev om detta till Bekanten:
 
Om det inte redan vore för att vi inte delar säng hade han fått sova på soffan i natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback