Självporträtt...

 
Ja. Den här veckan är det självportätt på agendan som torsdagstema och om jag ska vara ärlig tänkte jag först strunta i det den här veckan. Alternativt krysta fram någon förklaring till en bild som inte var långt från ett klassiskt självportätt, "det jag målar reflekterar ju mig eftersom det är jag som gjort det", som skulle få domarna i Project Runway att rösta ut mig eftersom jag inte lyssnar på utmaningarnas utformning utan bara gör som jag själv vill.*
 
För portätt har aldrig varit min grej. Och ett självporträtt? Herregud. Men hittade en bild där jag gjorde en fiskmin så jag gjorde i alla fall ett försök och ja. Så här blev det. Lillebror tyckte den var konstig, men han tycker å andra att jag har en märklig stil på alla mina målningar så jag vet inte jag. Bekanten tyckte den var fin, men han kunde ju inte gärna säga något när det var jag som var förlaga. Själv? Ja. För att vara gjort av mig är jag ändå nöjd, trodde aldrig att det skulle se ut ens lite som mig.** Så visst. Det är väl bra att göra saker man aldrig skulle gett sig på annars, men tror inte att just självportätt, eller porträtt överlag, är något jag kommer göra varje dag i framtiden.
 
Fler bidrag hittas under dagen hos komigensofie.
 
 
*Lite som jag gjorde när det var kändistema häromsistens med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback