Fixardag. (I was not born this way.)

Jag önskar verkligen att jag var en sådan där människa som tvättade sina sminkgrejer ofta, men det är jag inte. Idag fick de sig dock en ordentlig genomgång. Sist var precis innan jag flyttade och då rensade jag ut allt ur sminkväskan som jag inte använder på en daglig basis för att det inte ska vara plottrigt och svårt att hitta grejerna. Resten, sakerna man bara använder då och då, hade jag i stället på ett annat ställe.
 
Men. Självklart har jag inte lyckats hålla den ordningen så nu har en hel del från det andra stället letat sig till sminkväskan och det varit kaos ett tag så ska bli underbart att få plocka i ordning allt igen så snart de här sakerna, och väskan jag har dem i, har torkat. Vilket måste ske tills i morgon förmiddag annars ligger jag lite halvpyrt till. Jag älskar ordning och reda, men är inte alltid så bra på att hålla det så en längre period är jag rädd.

Och det är lite i det här tecknet som min dag går. Ska, bland annat, även försöka få ordning på garderoben. När jag skulle ta beslutet om jag skulle göra garderoben eller måla först kände jag mig plötsligt väldigt vuxen när jag tänkte "Jag tar garderoben först, bäst att passa på medan det är ljust.". Jag menar. Herregud.
Jag ska även packa. Inte min drömdag kanske, men det är ju sådana där saker som är sköna efteråt man gjort dem. Dessutom, det är ju som bekant tusen gånger värre att packa upp sakerna när man kommer hem igen än att packa dem från första början.
 
Just det. Bästa sminktipset någonsin för när man ska lägga eyeliner. Ta en vanlig rak eyelinerpensel och böj metalltoppen så som på de två penslarna näst längst till höger i bilden ovan. Blir lätt som en plätt. Såg det på Kandee Johnsons YouTube-kanal. Älskar henne. Hennes citron- och socker-peelingstips är också fantastiskt. Bara att söka på hennes namn och eyeliner, eller något, och lemons vid intresse.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback