Bladpersilja.

Jag älskar bladpersilja. När jag bodde i Lkpg och hade världens bästa livsmedelsbutik till mitt förfogande, Coop Extra på Garnisonen, köpte jag hem ett stort knippe vid varje handling och hade det i allt. Sedan jag kom hit har jag aldrig ens sett det i affär förrän idag. Helt sjukt.
 
På tal om den affären. Herregud vad jag saknar den. De hade alltid färsk laxfilé billigt, hur mycket fint frukt och grönt som helst och allt annat man ville ha. Hela butiken var fräsch och personalen sjukt trevlig. Innan jag flyttade älskade jag att handla och laga mat, men nu avskyr jag det. Har inte hittat någon affär som lever upp till den. Definitivt ingen som har fräscha grönsaker. Herregud. Det är ett under att hela Stockholm inte är en enda stor samlig av skörbjuggare. Jag vet inte jag. Jag får kanske flytta tillbaka bara därför. Finland, om du läser detta: Handla ingen annanstans!
 
 
 
På tal om frukt och grönt fick det bli en latmanssallad idag. Ett stycke, åtminstone skalad, morot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback