Tydligen ser det åtminstone ut som om jag hör hemma här.

Jag har, som bekant, inget lokalsinne och jag har därför inte till fullo lärt mig min nya stad än. Nu har jag för all del inte hängt överdrivet inne i centrum, men ett par gånger åtminstone. Idag var dock första dagen jag skulle vara där helt själv från början till slut. Uppenbarligen överlevde jag eftersom jag skriver detta och det mesta gick faktiskt bra. Jag behövde bara ringa och be om hjälp för att hitta en gång. Helt okej resultat tycker jag.

Dock visas tydligen inte min osäkerhet angående omgivningen utåt eftersom det idag kom fram en mamma med ett barn, förhoppningsvis hennes, och frågade mig om det fanns något McDonald's i närheten. Bra fråga tänkte jag, och svarade sanningsenligt att jag faktiskt inte visste. Mamman gav sig dock inte, jag vet inte varför. Hon kanske trodde att jag ljög. Varför jag nu skulle ljuga om en sådan sak. Hur som helst drog jag mig till minnes att jag hade varit inne och lånat toaletten på just ett McDonald's för ett tag sedan så jag pekade lite vagt åt ena hållet och sa att jag trodde att det fanns ett åt hållet jag pekade. Hon gav äntligen upp och gick iväg.

När jag sedan gått ungefär tjugo meter från stället jag stod när hon frågade mig såg jag runt husknuten en McDonald's-skylt med tillhörande restaurang. Stackars människa som råkade fråga just mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback