Sent på kvällen.

Jag: Du, jag har lagt fram två mackor på tining på bänken. Jag ska ha dem i morgon så ät inte upp dem är du snäll. Om du vill ha finns det mer i frysen.
Lillebror: Det var bra att du sa det.

Och tro mig, det var det. Han är livsfarlig om nätterna. Det är inte till att gå och förlita sig på att något som finns på kvällen ska finnas kvar dagen efter. Det är heller ingen ovanlighet att vakna mitt i natten till doften av exempelvis köttbullar. Många nattmackor med köttbullar har det blivit för den där ungen. Det värsta med just Lillebror är nog dock glass. En sådan där tvålitersförpackning är ofta slut innan man ens hunnit tänka tanken att ta lite glass.

Men, det är ju knappast ovanligt med storätande pojkar. Oavsett ålder. Det är bara väldigt irriterande när man sett fram mot något speciellt så är det slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback