Så tradigt.

Jag säger inte att det helt säkert är så, men jag tror i alla fall att en stor anledning till att pappa ville ha mig till ön var att bullarna jag bakade sist tagit slut och han ville ha påfyllning. Jag hann inte ens vara här i två timmar förrän han frågade om jag kunde tänka min baka nya.

 

Jag avskyr att baka bullar. Det tar en evighet och består av tusen moment. De här bullarna/knytena är åtminstone lättare än den traditionella bullen eftersom att de går snabbare att få ihop* men framför allt så ska de bakas innan jäsningen. Man behöver med andra ord inte vänta en timme först utan bakar ut dem direkt och sedan jäser dem. Mycket skönare i min värld.

 

Hur som helst är eländet äntligen över för denna gång, för självklart kan jag inte säga nej till pappa.

 

*Kavlar ut, lägger på klick fyllning, stör över kanel och sedan bara kniper ihop kanterna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback