Onaturligast vinner.

Bekanten: Vilka fina ögonbryn du har.

Nu vet ni ju inte det, men Bekanten är inte den som slänger sig med komplimanger kring det naturliga ofta. Ni vet hur killar alltid säger att de föredrar osminkade tjejer, att det är sötare bla, bla, bla? Det är inte riktigt Bekantens stil. Tvärtom. Ju mer smink desto finare. Spexigast kläder vinner. Nagellack = snyggare. Alltid utsläppt hår. Och så vidare. Det tar aldrig slut med den pojken. Och utan att överdriva lever jag knappast upp till hans kriterier. Jag använder för färglöst/ för lite smink. Använder bara, i hans mening fula, långklänningar. Bara nagellack ibland. Ofta håret samlat i en knut för att slippa ha det i ansiktet. Och så vidare.

En gång när han var med när jag tog på foundation utbrast han "Det blir verkligen stor skillnad!". Tack för den liksom. Så när han helt plötsligt sa det där om mina ögonbryn blev jag minst sagt chockad. Å andra sidan fortsatte samtalet så här...

Bekanten: Plockar du dem mycket?
Jag: Nej. Knappt inget.
Bekanten: Hur kan de då vara så fina?

Jaja. Själv är jag tvärtom. Tycker han har för spexiga kläder. Tycker han är fjantig som måste fixa sig på kvällen när han bara ska vara hemma. Och så vidare.

Jag ger det en vecka eller två till, sedan är nog Bekanten inte ens en bekant längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback