Icke-smutskastning.

Bekanten tycker att jag smutskastat honom en del här på sistone. Vilket det, i ärlighetens namn, kanske ligger viss sanning i. Även om jag personligen tycker att smutskatsning är fel ordval. Och det är inte mitt fel att han säger och gör knäppa saker. Hur som helst. Nu var det något snällt jag skulle skriva.

Jag har nämligen köpt en present till honom utan att det förligger något högtidsfirande bakom. Jag vet, det gör mig till en väldigt fin människa och allt det där, men min poäng är att om han bara vore sådär "hemsk" jag kanske ibland får honom att framstå som genom min vinkling här så skulle jag ju inte köpt någon present till människan.

Och nej, jag köpte inget från Apoteket. Jag hade bara inte tillgång till inslagspapper eller någon tidning* och kände att just en Apoteket-påse var perfekt eftersom det är neutralt i det här sammanhanget.

 


*Jag älskar att slå in saker i tidningar, hur fint som helst. Alla slags tidningar. Kvällstidningar, serietidningar, magasin, kataloger. Ja, ni fattar.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback