Precis som en hund.

Större delen av dagen har jag spenderat sittandes i trappen och tittat på när tre personer börjat riva badrummet. Nu är det bara pappa och jag sitter här igen.

Pappa, med ryggen mot dörren: Är det någon där?
Jag: Jag är här.
Pappa: Jasså, du sitter där troget än.

Under min tid här i trappen har jag, förutom att titta på när de arbetat, suttid vid datorn, pluggat, fixat internetärenden, spelat lite mobilspel och lite annat smått och gott. Jag hoppas dock att pappa snart planerar att sluta för dagen så vi kan göra något skojigare. Börjar tröttna på det här nu.

Var även iväg en sväng bland annat på återvinningsstationen och byggvaruhuset. Även där tittade jag på. Har ett  delvis dåligt samvete, men om jag försökt hjälpa till med något hade jag bara varit i vägen. Eller vänta, jag bar faktiskt en bunt med tidningar till tidnings-containern på återvinningsstationen. Då så, behöver jag inte alls ha dåligt samvete. Skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback