När *-texten blir längre än inlägget.

Idag när jag kom till kassan och ställde upp mezen* på bandet så visade det sig att den var sönder. Gav den till människan i kassan och hon undrade om jag ville gå och hämta en ny. Med tanke på att det var ungefär en miljon människor i kön bakom mig och jag gärna vill uppleva jordens undergång i morgon natt lät jag bli.


*Hej svurkiska? Det är i alla fall turkisk meze matyoghurt jag menar. Bästa matlagningsingrediensen någonsin. Vi har haft ett kärt förhållande i två(?) år nu. Den passar till allt, förutom möjligtvis kalla såser - där är det lite kinkigt eftersom mezesmaken gärna tar över. Och ifall ni vill ha världens godaste köttfärsås, glöm allt vad creme fraiche, grädde, mjöl- och vattenredning, krossade tomater eller vad ni nu kan tänkas använda. Meze är den enda rätta "såsprodukten". Glöm bara inte att ta 1,5 tsk mjöl per dl meze när den ska kokas. Sedan blanda med favoritkryddorna, dock gör citron varken till eller från om man inte tar typ två citroner så den kan man som huvudregel alltid skippa.

När jag nu ändå är inne på laktos så köpte jag idag mitt första paket grädde sedan en månad tillbaka ungefär. Hoppas ingen LHCF:are får reda på det. Jag har hört att folk försvunnit spårlöst på grund av mycket mindre anledningar. Läskig grupp de där anhängarna. Vågar inte ens tänka på var som händer ifall de skulle få reda på att det inte ens var fetgrädde. Nej då, alla får äta precis vad de vill så länge det är lagligt och, enligt mig, moraliskt försvarbart utan att jag dömer, men så är jag inte med i den sekten heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback