Vaken.

Ni som hängt med här vet att jag inte besitter förmågan att sova länge. Idag däremot, när jag verkligen behöver sova, väcks jag av min mobil klockan strax efter åtta. Är först förvirrad och förstår inte varför jag satte alarmet igår., jag mår ju inte bra och ska inte till skolan idag? Plockar upp mobilen och ser att det står "Hem" på dispayen. Hem??, tänker jag, vad betyder det?

Efter någon sekund kopplade jag att det förmodligen var så att det inte var mobilens alarm som väckt mig, utan snarare det faktum att pappa ringde. Och ja, det var det så klart. Var aningens irriterande. Men samtidigt är det ju inte hans fel, han kunde ju inte veta att av årets 365/366 dagar så skulle just idag vara dagen jag sov länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback